Sabtu, April 13

Mungkin Esok....

Hargai selagi mereka ada disisi Sayangi mereka sepertimana kita menyayangi diri kerna esok mungkin bukan milik kita Hari ini orang memanggil aku nama mungkin esok orang memanggilku Almarhum Hari ini aku memakai pakaian yang indah dan mewah mungkin esok aku memakai kain kafan Hari ini aku berpijak di atas tanah mungkin esok aku terbujur di bawah tanah Hari ini aku bisa mandi sendiri mungkin esok aku dimandikan orang Hari ini aku solat di belakang imam mungkin esok aku di sholatkan di depan iman Hari ini aku bahagian bersama orang-orang disekeliling ku mungkin esok aku sendiri di sana Ya Allah ya rabbi...Ampunilah dosa dosa ku berilah kemampuan untuk beribadah kepada Mu Aku pohon ampun kepadaMu Ammiin Ya Rabbal Alamiin Dosa jangan ditambah amal jangan dikurang cinta jangan di bagi,hidup hanyalah sekali gugur bunga kerna layu gugur iman kerna nafsu ketawa kerna bahagia menangis kerna derita Bertaubat kerna dosa beribadah kerna takwa Hidup bersyukur dengan apa adanya Insa Allah akah berkah "Setiap manusia pasti akan merasakan mati"