Khamis, Julai 24

Titanium Metal Treatment

Biasanya setiap 5000km penukaran minyak enjin dilakukan (jika gunakan minyak biasa), tukar oil filter setiap 2 kali tukar minyak enjin. Tukar plug setiap 3 kali tukar minyak enjin. Kalau nak kereta pick-up , tiada bunyian geseran (kereta lama) dan untuk penjimatan penggunaan bahanapi (petrol/disel), semasa penukaran minyak enjin, saya syorkan guna minyak tambahan ini( lihat photo dibawah).


Banyak kelebihannya..

  • Dari 5000 km up ke 10000 km, baru tukar minyak enjin.
  • Semasa enjin dihidupkan geseran terserap.Bunyian luar biasa hilang 
  • Daya pacutan memberangsangkan (cepat pick-up)
  • Penjimatan dalam penggunaan petrol.
  • Setiap 30000 km tukar minyak enjin, baru tukar minyak tambahan ini.

Jom kita tinjau apa ada kat gerai online saya.


Klik laman ini: http://www.qnet.net.my/

a) Select: shop (sebelah atas kanan)
b) Klik continue to shop
c) Masukkan no IR ID saya dalam petak: my124257
d) Klik check referrer,_nama saya akan dipaparkan
e) Klik shop now (sebelah kanan bawah)
f) Paparan pilihan category terpapar




Tengok lah apa yang ada kat gerai eShop saya. Membeli secara online, barangan dihantar sampai ke muka pintu, maklumlah zaman IT..mahu tak mahu kita kena belajar..